Een bijzondere verjaardag - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van Wouter en Els - WaarBenJij.nu Een bijzondere verjaardag - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van Wouter en Els - WaarBenJij.nu

Een bijzondere verjaardag

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Els

10 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Oklahoma City

Raad eens wat mijn bijzondere verjaardagscadeau was? Een overnachting op het vliegveld. Ook wij waren 'slachtoffer' van de Delta computerstoringen. Een keer per jaar vlieg je met Delta, en dan dit. Het begon op Philadelphia Airport waar we te horen kregen dat onze vlucht minstens 3 uur vertraagd was, waardoor we onze aansluiting op Atlanta naar Oklahoma City zouden missen. Maar gelukkig konden we op een vroegere vlucht, die dan onze 'onze' oude tijd zou vertrekken. Probleem opgelost!
Uiteindelijk vertrok dit vliegtuig een uur later, maar onze aansluiting konden we nog steeds halen. Maar ja, de aansluiting die wij konden halen was natuurlijk vertraagd. Na vele uren wachten, het was inmiddels 1.30 uur 's nachts, werd die vlucht toch geannuleerd. Dan maar op de ochtendvlucht van 8.00 uur naar Oklahoma City.

Dus we hadden 'a night at the airport' en inmiddels was ik natuurlijk jarig. Met vele anderen onder-rode-dekens- slapers ondernamen we poging tot slapen. Dat lukte velen goed, afgaand aan het luide gesnurk rondom ons. Het is opvallend hoe relaxed mensen (Amerikanen?) omgaan met dit soort oponthoud; niemand is blij, maar er is geen agressiviteit, men ondergaat het gelaten.

Natuurlijk had ook de 8.00 uur vlucht vertraging; het wachten is in veel gevallen op een verse bemanning. Alles was in de war. Om 10.30 uur gingen we uiteindelijk de lucht in richting Oklahoma City, ons Route 66 startpunt. We starten dus een dag later, maar dat kan de pret niet drukken. We hebben een fijne auto en gaan zo op pad!

• 10 Augustus 2016 - 22:37

Margreet:

Overnachten op een vliegveld is niet de leukste bezigheid maar ook wel weer een belevenis op zich.
    En je weet.... dit zijn achteraf de leukste verhalen (weet je nog, op m'n 66e verjaardag...).
    Gelukkig is het achter de rug en kunnen jullie nu 'echt beginnen' aan Route 66!

• 10 Augustus 2016 - 22:48

Stien:

Dat was dus letterlijk een airbnb....

• 11 Augustus 2016 - 11:22

Joke:

Zeker een bijzondere ervaring! Maar zoals de foto laat zien; Gedeelde smart is halve smart . Veel plezier op julie route66.